$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

סוני על רכישה של אקטיוויז'ן: ל-Call of Duty אין תחרות

סוני: "כותר קול אוף דיוטי בלעדי לקונסולות האקס בוקס יאבד לנו הלקוחות"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  02.08.22 - 11:29
קרדיט CNBC
קרדיט CNBC

כפי שרובנו כבר יודעים, ענקית הגיימינג Activision Blizzard נרכשה על ידי מיקרוסופט והעסקה צפויה להיסגר מתישהו בסוף שנת 2022. מה שמעניין הוא שרבות מוועדות הסחר הפדרליות (כלומר, FTC, הנציבות האירופית), מבקשות מצדדים שלישיים ושחקנים מרכזיים בתעשייה לתת חוות דעת על העסקה המוצעת. בנוסף, כדי שהעסקה תצא לפועל היא צריכה להיות מאושרת על ידי כמעט 20 רגולטורים (מיפן, בריטניה, אוסטרליה, ניו זילנד, סין, דרום קוריאה וכו'). אחת מהן היא ועדת הסחר בברזיל, ומשם נחשף לנו כמה דברים מעניינים בקשר לדעה של סוני על העסקה.

כפי שפורסם על ידי משתמש בשם  Idas באתר Resetera, שטוען שהוא מומחה בדיני הייטק, ההערות של סוני על העסקה מראות דאגה מסוימת בקשר לרכישה. סוני מסכימה שכל משחק שמשוחרר, מתחרה על שחקנים ושאף מפרסם טריפל-A לא יוכל ליצור זיכיון להתחרות בקול אוף דיוטי ואקטיוויז'ן. לא ניתן להתחרות או להחליף את סדרת קול אוף דיוטי והיא כה פופולרית שהיא משפיעה על בחירת הקונסולה של אנשים, נמסר מסוני. למעשה, רשת המשתמשים הנאמנים של קול אוף דיוטי כל כך מושרשת, שגם אם למתחרה היה תקציב לפתח מוצר דומה, הוא לא יוכל ליצור מתחרה אמיתי למשחק. סוני חוששת שלקוחותיה יעדיפו לעבור לחברה המתחרה.

כאמור, סוני לא הייתה החברה היחידה שנתנה את דעתה על נושא, אפשר למצוא מספר חברות גיימינג שאפשר לקרוא להן יריבות של אקטיוויז'ן כגון, יוביסופט, Riot Games, Warner, Bandai Namco ועוד. לפי התגובות, לא כולם מסכימים אם סוני.

יוביסופט למשל, לא חושבת שלאקטיוויז'ן יש משחקים ייחודיים כי אין דבר כזה משחק וידאו שאין לו תחרות. כל חברות ההפצה והמשחקים מתחרים על זמן משחק, ואף כותר לא עומד לבדו בז'אנר משלו. אפקס לג'נדס, PUBG, באטלפילד וריינבו סיקס Siege, מתחרים בקול אוף דיוטי. ל-Candy Crush, יש מספיק משחקים שדומים לו, ול-World of Warcraft יש כבר מספיק חלופות.

גם Riot Games, לא בדיוק רואים בעיה עם העסקה בין שתי חברות הענק. הם מחשיבים את אולפן הבית תחת סוני, Naughty Dog, כמתחרה פוטנציאלי ליצירת משחקי טריפל A. העניין הוא שהם גם מזכירים את סוני כאופציה למתחרה ולמה לא?. לקול אוף דיוטי, ל-Wow ול-Candy Crush יש מתחרים אמיתיים. לדבריהם, ואלורנט, קאונטר סטרייק, אפקס, באטלפילד הם המתחרים הישירים לקול אוף דיוטי. 

מ-Bandai Namco נמסר כי, שווקי המחשבים והקונסולות דומים מאוד, אך שוק המחשבים האישיים הוא כמעט דיגיטלי לחלוטין, כך שההפרדה הגיונית. מובייל שונה מאוד. הם לא חושבים שצריך לאחד את שלושת השווקים. כל משחק הוא ייחודי. מבחינתם יש מתחרים לקול אוף דיוטי, כמו ואלרונט, באטלפילד או Destiny, שנקנה על ידי סוני לפני כמעט שנה. אותו דבר ביחס ל-World of Warcraft.

בסך הכל הטענות או החוסר בטענות קשורות לצד בה נמצאת החברה. חברות כמו יוביסופט, מוכרות את משחקיהם על שתי הקונסולות וגם למחשב האישי, כך שלהן אין יותר מדי בעיות עם עסקה זאת. זאת לא המלחמה שלכם. לכולם ברור שלסוני יש את הזווית השלילית ביותר וגם למה. הם מאמינים שקול אוף דיוטי נמצא בקטגוריה משל עצמו בגלל הפופולריות שלו, וכמעט שאין לו תחליף. סוני הם מתחרים ישירים למיקרוסופט, הם די צריכים להיות נגד זה.

סוני שעד עכשיו, לא קשורה לעולם המחשב האישי, עשתה עסקאות עם חברות כמו רוקסטאר, אקטיוויז'ן, EA ו-Take-Two כדי לקדם את המשחקים הפופולריים של החברות הללו, בצורה של מודעות שיווקיות, חבילות והטבות בלעדיות מכיוון שמשחקים אלה הם הסיבה לקניית קונסולות, וכתוצאה אחראים להכנסה גדולה עבור סוני. בהנחה שקול אוף דיוטי, אכן יוסר יום אחד מהפלייסטיישן, סוני תפסיד מיליארדים של הכנסות ממכירות קונסולות, בנוס, תחמיץ נתח של 30% ממכירות משחקים.

בסופו של דבר, הכל תלוי באיזה צד כל אחד נמצא. אפשר לומר שסוני צודקת, אפשר גם לומר שהיא מגזימה. מה שבטוח זה, שההנהלה שם יודעת שהם היו עושים את אותו הדבר אם הם היו בעמדה של מיקרוסופט. מסכימים עם סוני? חושבים שרכישת אקטיוויז'ן על ידי מיקרוסופט היא דבר חיובי? כתבו לנו בתגובות.