$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

תנופה לתעשיית הגיימינג הישראלי

גיים האב, חממת הגיימינג הראשונה מסוגה ליצירת תוכן למשחקים עצמאיים משיקה את תוצרי המחזור ה-1

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  04.08.22 - 17:08

ב-3 באפריל 2022 נפתח בקול תרועה 'גיים האב' - חממה ראשונה בישראל ליצירה עצמאית של משחקים. גיים האב הוא מיזם בלתי תלוי וללא כוונת רווח, שמטרתו לעזור ליוצרים.ות ולסטרטאפים מקומיים לפתח משחקים בעלי ערך תרבותי ומסחרי כאחד.

החממה הוקמה בשיתוף בין אקדמיית בצלאל לעיצוב ואמנות, האוניברסיטה העברית, משרד ירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים, עמותת המרחב החברתי וחברת איירון סורס (IronSource). כעת מגיע לסיומו מחזור ההתנעה של גיים האב, באירוע סיום חגיגי, תערוכה של יום אחד בלבד, אשר נערכת השבוע, במתחם גיים האב, הממוקם בבניין שערי צדק ההיסטורי בירושלים.

למחזור הראשון התקבלו חמש קבוצות, אשר נהנו מתמיכה כספית, חלל עבודה משותף, ליווי וייעוץ של מנטורים ומנטוריות מובילים, הרצאות ומפגשים עם אנשי ונשות מפתח בתעשיית המשחקים, תמיכה ותשתיות לפיתוח עסקי ושיווקי בשוק המקומי והבינלאומי, חיבור למשקיעים, שיתופי פעולה ועוד. כחלק מהמחויבות של החממה לעודד הצלחה עסקית וחברתית של משתתפיה.

אחת השאיפות היתה שלפחות אחת מהקבוצות שתבחר תייצג יוצרים.ות מפלח אוכלוסייה בייצוג חסר או תתחייב לפתח משחק בעל מטרה חברתית, ואנו שמחים להכריז כי עמדנו ביעד. במהלך האירוע החגיגי יוצגו חמשת הפרויקטים שקרמו עור וגידים בגיים האב. מדובר בחמישה משחקים חדשים אשר הולכים להצטרף לסה"כ 15 משחקי אינדי מצליחים שיצאו מישראל, מדובר בגדילה משמעותית. מלבדם, בתערוכה יוצגו כמעט כל משחקי האינדי הכי חשובים ומצליחים שיצאו מישראל בשנים האחרונות, ובהם:

BLIND DRIVE / LoFi People - משחק המשתמש כמעט אך ורק בחוש השמיעה. המשחק מעוטר כבר עתה בפרסים בינלאומיים הכוללים את הפרס הגדול ב-INDIECADE 2021 ו-Tokyo Game Show.
 
RACKET NX / One Hamsa - בין משחקי ה- VR המצליחים של השנים האחרונות עם מכירות של כ 150,000 יחידות.
 
IN SOUND MIND / We Create Stuff - משחק אימה אשר יצא לאחרונה, וכבר הספיק לזכות לביקורות מעולות ולמכירות הנעמדות בכ-750,000$ רק מפלטפורמה יחידה.

LOST IN PLAY / Happy Juice Games - משחק Point and Click ברמת הפקה של סרט אנימציה ידני. אוטוטו יוצא לחנויות וכבר זוכה לביקורות מהללות.

בנוסף לכך בתערוכה יוצגו גם משחקים של כ-20 צוותי סטודנטים/ות מהתוכניות הייעודיות למשחקים באקדמיה בצלאל והאוניברסיטה העברית. סה״כ בתערוכת המשחקים יוצגו כ-40 משחקי אינדי כחול לבן.

Westurn של Jimjum Studios
 
חברי הצוות: האחים איתמר ומתי ארנסט, דימה פשול, נמרוד קמחי ויובל ווילנר.

משחק מובייל (Android and iOS) שמבוסס על משחק ילדות שישראלים רבים מכירים ממגרשי בית הספר שבמקור משוחק עם הידיים (אך מעטים יודעים את שמו). המשחק הוא גרסה מתקדמת ואסטרטגית של אבן נייר ומספריים. שלושת הפעולות העיקריות בכל תור הן לטעון, להגן או לירות, אבל עיקר המתח נובע מניסיון תמידי לצפות את המהלך הבא של היריב בכל תור ולעשות את המיטב לבלבל אותו לגבי המהלך הבא בעזרת בלאפים ודאבל בלאפים. המשחק לוקח את העיקרון הבסיסי הזה ובונה סביבו עולם שלם.

למשחק נוספו מכניקות חדשות, מהלכים מיוחדים, והכל הוצב על רקע מערב פרוע קסום - מלא באוסף של דמויות משונות ועשירות של פושעים מרושעים לנצח בקרב - כל אחד עם סיפור וצורת הלחימה הייחודית שלו. המשחק מאפשר לשחקנים לקרוא תיגר לשחקנים אחרים בעולם, ולשחק אחד על אחד כדי להכריע מי השריף הכי פזיז וחכם במערב אחת ולתמיד! המשחק כבר מקבל תהודה הן בקרב ערוצי תקשורת מובילים בתעשייה (Touch Arcade וPocket Gamer), ולמרות שהושק לאחרונה, כבר החל לצבור פופולאריות בקרב סטרימרים בעולם.
 
Spiritfall של הסטודיו Gentle Giant
 
חברי הצוות: אור אברהמי, נדב טננבאום, יהלי קרן ועומר שרון.

משחק המשלב בין מכניקות ממשחקי Roguelike כמו Hades למכניקות ממשחקי Platform Fighters כמו Brawlhalla או Smash Bros. במשחק השחקנים ילחמו, ישגרו ויקפיצו על קירות האויבים בעזרת שילובים שונים של כוחות.

המשחק כולל כמה אזורים מלאי סכנות שמשתנים בכל פעם שיוצאים למסע. כנהוג במשחקי Roguelite, שחקנים לרוב לא יצליחו לסיים את המסע, יקומו לתחייה מחדש ב-Sanctum, ישדרגו את היכולות שלהם ויצאו למסע נוסף. המשחק יצא למחשב ולקונסולות ב-2023. במסגרת החממה המשחק הגיע לשלב בטא פומבי אשר ייערך כבר בימים הקרובים, ניתן להירשם אליה דרך האתר - gentlegiantgames.com. בטא נוספת תתקיים באמצע אוקטובר.

 Trial and Error
 
חברי הצוות: דינארה אבדולינה ומתי קלטר

משחק פשע אמיתי אינטראקטיבי בעל אג׳נדה חברתית. חוויה אינטראקטיבית שמכניסה את המשתמש לנעליו של שופט חוקר, שמסתובב בזירת הפשע, בוחן ראיות, קורא עדויות, והכל במטרה להגיע להחלטה הגורלית - האם להרשיע את הנאשם או לזכות אותו?

התיקים מבוססים על מקרי רצח אמיתיים, חלקם של אנשים שהורשעו לשווא ושחפותם הוכחה שנים אחר כך, לעתים אחרי שהם הוצאו להורג. המשחק פונה לקהל יעד של אוהבי דוקו פשע ומשחקי בלשות, אבל נושא גם חשיבות חברתית. המשחק הוא המשך פיתוח של פרויקט גמר מהתכנית למשחקים בבצלאל.

Trouble Juice של הסטודיו Dietztribi
 
חברי הצוות: גונן גוטהולץ.

אתגר בין ממדי שמשודר בטלוויזיה בכל היקום בו צריכים לרוץ, לקפוץ, לירות וכך לחסל מפלצות ובוסים, עד שמגיעים לבוס הסופי ובכך מסיימים את האתגר ומביאים להצלת היקום.  לכל דמות יכולת מיוחדת שמשנה את הסגנון בו צריך לשחק. כל סיבוב במשחק שונה מקודמו, ובמהלכו יש עצירות בתחנות רענון שבהן בחור חביב אשר מציע לבחור (בחינם!) מיץ שישדרג את היכולות שלכם.

המשחק פונה לשחקנים שאוהבים את ז'אנר הRoguelike, אך מציע חוויה מאוד נגישה בגלל פשטות השליטה והבחירות שצריכות להתבצע. הדמו יוצא בתקופה הקרובה, ולאחר מכן תצא הגרסה המלאה. ניתן כבר להוסיף את המשחק ל Wishlist כדי לקבל עדכונים:

 https://store.steampowered.com/app/2065840/TROUBLE_JUICE/
 
It’s Raining
 
חברי הצוות: אמיר כהן, עומר צדוק, מיכאל ברזילאי ומיכל שושן.

It's raining הוא משחק המדגיש את חוויית הגילוי והשיטוט בעולם. השחקן יכול לבנות ולהשלים מבנים מקוביות באופן חופשי בעולם המשחק. המבנים הנוצרים מקבלים חיים משל עצמם ויוצרים תחושה של קסם ופלא. המרחב שואב השראה מחוויית משחק בצעצועים אמיתיים בה בונים מרחבים ומזיזים בובות. המרחב שואף להעשיר את החוויה ע״י הפיכתם של המבנים ל״חיים״ לאחר סיום הבנייה.
 
במהלך מחזור החממה, It's Raining הגיע משלב של רעיון ראשוני הוכחת היתכנות בסיסית לאבטיפוס פועל ושלם. הצוות מתכוון להמשיך לפתח שני אספקטים נוספים ועיקריים במשחק: פתרון חידות ופאזלים, בהם השחקן נדרש להשלים ולפתור ע"י בנייה של מבנים ספציפיים, ובנייה חופשית הנותנת לשחקנים יכולת הבעה ויצירתיות.

מידע נוסף על תכנית החממה ניתן למצוא באתר גיים האב: https://www.gamehub.org.il/incubator
 
דני ביקון, המייסד והמנהל האקדמי של התוכניות ללימודי משחקים בבצלאל וללימודי מדעי המחשב ומשחקים באוניברסיטה העברית. מייסד ומנהל הגיים האב: ״הקמתו של גיים האב מביאה בשורה משמעותית לכל יוצרי המשחקים בישראל. לראשונה בארץ, נוצר שיתוף פעולה בין האקדמיה, המגזר העסקי, המגזר החברתי ובתמיכת גורם ממשלתי, וזאת במטרה לחזק את היצירה העצמאית הישראלית ועידוד הקמת חברות הזנק מקומיות בדיסציפלינה של המדיה האינטראקטיבית. אנו גאים בחמשת הצוותים, אשר הצליחו לייצר בפרק זמן קצר יחסית תוצרים איכותיים, ואנו בטוחים כי תוצריהם יביאו להישגים רבים עבור תעשיית המשחקים הישראלית. הצלחתם הצלחתנו. פנינו כבר לקראת פתיחתו של המחזור השני.״