הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

בוקר של כוכבים: פוגצ'אר מכוון ל-'דאבל' היסטורי

המסלול, המתחרים והבהלה לזהב. לקראת תחרות אופני הכביש האיכותית בטוקיו

דני פורת
דני פורת  23.07.21 - 21:41

תגיות: טוקיו 2020

תחילת כתבה

אחד מאירועי הספורט המסקרנים של המשחקים האולימפיים ייצא כבר מחר (שבת) לדרך - תחרות אופני הכביש לגברים. התחרות בטוקיו תכלול לא מעט שמות גדולים שהשתתפו בטור דה פראנס וזכו בשלל תארים בוורלד טור, כאשר ל-130 הרוכבים מצפה מסלול מאתגר של 234 ק"מ ממאסאשינונומורי פארק עד לפוג'י אינטנשיונל ספידווי.

בניגוד לשנים הקודמות, המסלול במשחקים האולימפיים יתאים באופן מובהק למטפסים החזקים בסבב האופניים, כאשר הפלוטון יעבור 5,000 מטרים מצטברים של עליות וחמישה טיפוסים שונים. הפסגה הגבוהה ביותר תהיה הפוג'י סנרוקו (1,451 מטרים מעל פני הים) ותופיע 96 ק"מ לסיום, אך העליה הקריטית אמורה להיות במיקוני - 34 ק"מ לפיניש (10.6 אחוזי שיפוע, 6.5 ק"מ טיפוס) - שם עשויים הרוכבים המובילים לבצע את ההתקפה המנצחת.

בדומה לאליפויות עולם, הרוכבים כמובן מייצגים את המדינות שלהם ולא את קבוצות האם. בלגיה, קולומביה, ספרד, צרפת, איטליה והולנד יהיו המיוצגות ביותר עם חמישה רוכבים לכל מדינה. אוסטרליה, דנמרק, בריטניה, נורבגיה, סלובניה ושוויץ עם שלושה ומדינות אחרות יזנקו עם רוכב או שניים בלבד. למרות היתרון שיש למדינות הגדולות לכאורה, קשה מאוד לשלוט במרוצים כאלו - מה שהופך את התחרות להרבה יותר מעניינת ופתוחה.

בטבלת יחסי ההימורים, טדיי פוגצ'אר, אלוף הטור דה פראנס פעמיים ברצף, הוא המועמד הבולט לניצחון. הסלובני מגיע בכושר נפלא אחרי שבתחילת השבוע לקח את החולצה הצהובה בקלילות ואם יזכה בזהב יהיה הראשון בהיסטוריה להחזיק בשני התארים באותה שנה. שאלה גדולה תהיה לגבי היכולת של בן ארצו, פרימוז' רוגליץ', שחומד גם הוא את התואר האולימפי, אבל סוחב איתו פציעה מהטור, משם נאלץ לפרוש בשבוע הראשון לתחרות.

כדאי לשים לב כמובן גם לאלחנדרו ואלוורדה (ספרד) ו-וינצ'נזו ניבאלי (איטליה) הוותיקים שעבורם זו תהיה האולימפיאדה האחרונה. עוד רוכבים שחולמים על הזהב: באוקה מולמה (הולנד), יאקוב פוגלסנג (דנמרק), ווט ואן ארט ורמקו אבנפול (בלגיה), נאירו קינטאנה (קולומביה), אדם ייטס (בריטניה), מייקל וודס (קנדה), ריצ'י פורט (אוסטרליה) ודויד גודו (צרפת) שמשלימים קאדר איכותי ביותר בטוקיו.