$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

Cupra מציגים את 'בורן' החשמלי עם 540 ק"מ טווח נסיעה

מותג הספורט הספרדי חושף את הפרשנות שלו למכונית חשמלית צעירה, שימושית וחזקה

ניר בן טובים  25.05.21 - 13:44

תגיות: Cupra

שנתיים אחרי שהציגו רכב ראווה בשם 'אל-בורן', Cupra, תת החטיבה הספורטיבית של סיאט, מציגים את הדגם החשמלי הראשון שלהם, ה-Born. מדובר במכונית חמש דלתות הצ'בק עגלגלה, על גבול ג'יפון או מיני MPV שהינה תוצאה של סינרגיה פנימית בקבוצת פולקסווגן: היא מנצלת את פלטפורמת ה-MEB המשותפת ל-ID.3 ו-ID.4, אך מפרט העיצוב והמכללים פותחו עם קצת יותר עזוז, מה שמבטיח הפרדה קוהרנטית בתעודת הזהות בינו לבין שאר האחים המסורתיים בקונצרן.  

למרות שהוא עתיד להיות מיוצר במפעל הגרמני בזוויקאו, הבורן מתהדר בניחוח לטיני בעיצובו וכולל צורות וטפחים החולקים דמיון אל שאר דגמי קופרה. במבט כולל, אנו מוצאים פגושים אגרסיביים עם כניסות אוויר ופתחי אוורור גדולים, פנסי LED קדמיים ומעין מסכה אחורית ברוחב מלא, אך גם חצאיות צד בצבעים מנוגדים וגלגלי סגסוגת ספציפיים שמעניקים לו אישיות ייחודית. הזנב בולט בשילוב כנף תא המטען וקורת תאורה, והדפיוזר התחתון מהווה כולם חלק אינטגלי מהגוון הספורטיבי שלו. השינויים הקוסמטיים רכשו 60 מ"מ תוספת מקצה אחד לשני לעומת ID.3 כך שהוא מגיע לאורך מרבי של 4.32 מטר, ואילו בסיס הגלגלים של 2.77 מטר זהה לגרמני. רוחב של 1.87 מ' וגובה של 1.57 מ' משלימים את התמונה לגבי הפרופורציות, פחות או יותר.

גוון הנחושת, אותו ניתן לערבב עם שש קומבינציות לעיטורי פנים וחוץ, משקף את סמל הספורטיביות של המותג והצבעוניות שהם נכונים לשדר לקהל שלהם. חלל הנוסעים כולל גימורים ופרטים דינמיים מודגשים לעומת ID.3, כמו מושבי הספורט הקדמיים שהינם סטנדרטיים והריפוד במיקרופייבר סינתטי דינמי בשני צבעים, בשילוב עם חומרים ממוחזרים שנעשו בשיתוף פעולה עם יוזמת Seaqual. מסך המגע המרכזי בגודל 12 אינץ' שולט בממשק המרכזי של Cupra Connect עם Full Link Wireless בשילוב אפליקציית MyCupra, המאפשרת לכם לנהל מרחוק פונקציות מרובות, כולל מעקב אחר שלבי הטעינה. יש גם תצוגה עלית משוכללת ומערכת מדיה משובחת.

קופרה מקדישים את רוב מאמציהם לחווית הנהיגה וה-בורן אינו פוזל החוצה לשדות רגועים במיוחד; המתלים כוללים בולמי DCC מבוקרים אלקטרונית עם ניהול אדפטיבי, כיול Esc ספציפי המשפיע על בקרת המשיכה והיציבות, מערכת בלימה מוגברת והגה כוח פרוגרסיבי. בנוסף לחישוקי 18 ו-19 אינץ' סטנדרטיים, ניתן להשיג גם חישוקי 20 אינץ' עם צמייגים גדולים במיוחד בגודל 235 מ"מ. קופרה בורן גם מגיע מוכן לכל תרחיש של איבוד שליטה עם בטיחות מקסימאלית בכל התנאים: בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה מלאה, מערכת Travel assist, סיוע ביציאה זהירה מהרכב, זיהוי תמרורים, עזרה לשעת חירום ועוד.

Born יוצע בשתי גרסאות הנעה אחורית של 150 כ"ס ו-204 כ"ס עם מומנט של 32  קג"מ ושלוש סוללות.  החזקים ביותר בהיצע מסוגלים לנצל את ההספק המרבי עם בקרת E-boost לפרק זמן קצוב וללקט שיא של 231 כ"ס ו-100 קמ"ש מעמידה תוך 6.6 שניות. עם הסוללות הגדולות יותר של 77 קילוואט, הטווח הרשמי הוא 540 ק"מ, אך לפי צוות הטכנאים הספרדים אפשר להגיע עד 780 ק"מ בעיר. עבור גרסת 58 קילוואט, הערך הוא 420 ק"מ, ואילו הגרסה הבסיסית של 45 קילוואט עוצרת ב -340 ק"מ. טעינה של 125 קילוואט מאפשרת לך להשיב עד 100 ק"מ אוטונומיה לסוללה בשבע דקות באמצעות עמדות מהירות, ואילו לטעינה ביתית ישנם שלושה סוגים של חיבורים בשם Cupra Charger, Cupra Charger Connect עם Wi-Fi ו- Cupra Charger Pro עם חיבור 4G (קשה לדעת מה מהם יהיה זמין בישראל).

המחירים המשוערים באירופה הם בסביבות ה-40 אלף יורו. טרם ידוע מתי בדיוק יגיע לארץ.

קופרה פורמנטור החדש במבחן ראשון בישראל