$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

הבוגטי הבאה - היברידית?

מותג רכבי הקצה מתכונן למהפכה חשמלית באדיבות בעלת הבית החדשה מקרואטיה

ניר בן טובים  23.02.22 - 14:50
בוגאטי שירון ספורט
בוגאטי שירון ספורט

תגיות: בוגאטי

ימיו של מנוע ה-W16 המיתולוגי של קבוצת פולקסווגן שהרעיד את הכבישים עם ששה עשר צילינדרים נוהמים וקבע שיאי מהירות חסרי תקדים הולכים ומתמעטים, לפחות באינסטלציה המקורית שלו. בוגאטי, המותג היחיד בקבוצה שמשתמש בתחנת הכוח המכוננת בנפח 8.0 ל' עם ארבעה מגדשי טורבו שהוצגה על סיפונה של בוגטי ויירון ב-2005, נרכש כידוע במיזם משותף בין פורשה ורימאק, האחרונה היא בעלת המניות העיקרית (55%), ולכן קובעת לא מעט מ"סדר היום" על השולחן.

היצרנית הקרואטית שב-2011 כלכלה פחות מ-10 עובדים הפכה כעת לשחקן מרכזי בתעשיית הרכב והאחריות לעתידה של בוגאטי בהחלט מכבידה על כתפיו של נשיא החברה, מטה רימאק. הרגולטורים שניסחו את תקנות זיהום האוויר לא השאירו לבוגאטי מרחב גדול לתמרון, אולם עד היום טרם התוודענו לאמירה החלטית בנושא המנועים העתיידים של היצרן מאנשים שחותמים על השורות התחתונות. לפי מעורבים במיזם, הבוגאטי הבאה אכן תהיה "מחושמלת מאוד", אך לא חשמלית 100%, כך נמסר מאת סוכנות הידיעות של 'בלומברג'. זה יהיה "נושא לשלב שני", כך ציין מטה רימאק, והוסיף כי "יום אחד, אבל לא היום - אנחנו נגיע לשם". 

בסדרי גודל של יצרן רכב, רימאק מוגדרת כיישות קטנה וקומפקטית בפעילותה עם מחזור הכנסות של 250 מיליון דולר ושווי כולל של 2 מיליארד דולר, והיום מונה בשורותיה מעל 400 עובדים. למרות זאת, היא מכירה בכך שאין לה את האמצעים להשקיע מיליארדי יורו בתכנון מנועים מתוחכמים, כשם שעשתה קבוצת פולקסווגן עבור מערכות ההינע הקיימות של בוגאטי. המשמעות היא כי נאלץ להסתמך על איזשהי תחזית רופפת של רימאק אודות מכוניות "ייחודיות" מורכבות עצמאית, ללא סיוע משמעותי מבחוץ. דור ההמשך של בוגאטי שירון (דגם 2022 בתמונה הראשית) יהיה היברידי ובכך יסמן נקודת מפנה טכנולוגית, אולם הוא עדיין יהיה מבוסס "על מנוע בעירה אטרקטיבי מאוד", לדברי הבוס הקרואטי. 

ברימאק מייצרים סוללות בעלות ביצועים גבוהים עבור מספר חברות כמו 'קונגיגסג' ו'אסטון מרטין' אך גם לקבוצת פולקסווגן - ולכן אינם זרים לחלוטין להטמעה של מערכות מחושמלות. בה בעת, רימאק מבהיר כי חווה קשיים ליישב את הפיתוח של מכונית הקצה חדשה (Nevera) תוך הבטחת היציבות הפיננסית של המותג. "הבנתי שמשקיעים לא רוצים להמר על מכוניות על", ואף מוסיף כי החברה נאלצה לבדל אתה עצמה כבר מההתחלה ולהציע נוסחה אחרת - משהו שלא היה לשמות הגדולים ברכבי יוקרה וספורט. כך לפחות עשתה בראשית ימיה, אי שם לפני עשר שנים כשהציגה את מכונית העל החשמלית החזקה ביותר בעולם, ה-קונספט 1 שהייתה בעלת 1300 כוחות סוס והאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.6 שניות.

כך או אחרת, לבוגאטי צוות בעל רקע עשיר שמתמחה ברכבי ספורט שיסייע לצלוח את הרפורמה החשמלית שצפויה לה בשנים הקרובות. רימאק מביאה את הניסיון שלה בפיתוח סוללות חזקות ומנועים חשמליים עתירי עוצמה, ואילו פורשה תתרום את חלקה בכל הכרוך בהנדסת אנוש, ביצוע ומגבלות דינמיות. תוצאות, במהלך 2023. אנחנו בטוחים שרונאלדו כבר מסדר לה מקום בגראז'.