מפגן עוצמה: בוגאטי Bolide

בוגאטי מציגים מכונית אולטרא קיצונית עם קרוב ל-2,000 כוחות סוס

ניר בן טובים  29.10.20 - 07:53

תגיות: בוגאטי

תחילת כתבה

בטח שמתם לב שבוגאטי כמעט ואינה מאוזכרת כיום בענף המירוצים. אין לה נציגות באף קטגוריה מאורגנת וזאת בסתירה מוחלטת לעבר המפואר שלה, בזכותו היא הצליחה לרכוש לעצמה מוניטין. מכוניות כמו בוגאטי שירון, ווירון, סופר ספורט, דיבו, כולן חזקות באופן מופרז עם למעלה מ-1,200 כ"ס, אבל הן מעולם לא נחשבו לחיות מסלול מושחזות כמו פרארי, מקלארן או למבורגיני. גם דיאטות מזדמנות שהסירו מהן עשרות קילוגרמים לא ממש הובילו לשינוי דינמי מהותי. אז מה עושים? נוטשים את כל מה שהיה עד עכשיו ומוכיחים לכולם אחרת.

בוגאטי קוראת לה Bolidé, ובתרגום מצרפתית לעברית: "מכונית מירוץ". זוהי מכונית סגורה דו-מושבית, עירומה מקישוטים לא נחוצים בחוץ או בפנים, על בסיס קרבון מלא שמשקלה כ-1.2 טון (לעומת כ-2 טון לשירון) ועם בסיס גלגלים של 2.75 מ'. כרגע היא מוגדרת מכונית "אבחון", או "למידה", והמשמעות היא שהמהנדסים משתמשים בה כדי לאמוד מגבלות טכנולוגיות. הם מתארים אותה כיורשת לגיטמית, מודרנית לבוגאטי טייפ 35, מכונית 8-צילינדרים עטורת הישגים שצברה בין 1924-1930 מעל 2,000 נצחונות (היא אפילו חולקת כבוד לגובה הרשמי שלה - 995 מילימטרים במדויק). "החלטנו להגשים למעריצי בוגטי את החלומות הכי רטובים שלהם", אומר מנכ"ל המותג סטיבן ווינקלמן.

כשצוללים אל הערכים שלה בהחלט אפשר לאבד לרגע את הנשימה. בקרביים פועם מנוע W16 עם ארבעה מגדשי טורבו המפיק 1,850 כ"ס (0.67 כ"ס לכל קילוגרמים) ו-190 קג"מ מ-1,800 סל"ד. המהנדס של המנוע, פרנק גוטקה, אומר כי בניגוד להיברדזיציה המשמשת כיום חברות להעלאת ההספק, במקרה של הבוגאטי החדשה כייל אותה בדרך קונבציונלית ללא סיוע חשמלי: "שינויים במערכות הפליטה והיניקה, מיפוי מחודש של המחשב וגדישה מחוזקת - ובמקביל קירור יעיל יותר של כל המערכות. היא מסוגלת לפתח כוח הצמדה של 1800 קילוגרמים על הסרן האחורי ו-800 קילוגרמים על הסרן הקדמי במהירות של 320 קמ"ש". 

המספרים של היצרן מתורגמים לנתונים די מטורללים; בסיועה של תיבת 7-מהירויות דו-מצמדית, היא מסיימת את ההאצה ל-100 קמ"ש  ב-2.17 שניות, ל-200 קמ"ש ב-4.36 שניות, ומעמידה ל-500 קמ"ש (כן, זו המהירות המרבית שלה, תאורטית) היא מעפילה בזמן של 20 שניות, ומשם עד לעצירה מלאה היא נזקקת ל-13.5 שניות. בוגאטי גם השתמשה בסימולטור כדי לדמות זמן הקפה סביב הנורדשלייפה, אותו חותמת בזמן שיא של 5 דקות ו-23 שניות, משהו כמו 2 דקות מתחת לזמן המהיר ביותר כיום.  

מה שניתן לדלות מעולם המירוצים אפשר למצוא ב-Bolide בכמויות נדיבות, כולל ברגי טיטניום בחיבורים, כנפיים אדפטיביות, הגה מירוצים תקני וכל מה שנדרש מהרגולציות של ה-FIA. יש הרבה השערות לגבי העתיד של ה-Bolide ואם היא בכלל תופנה לתחרויות GT (אולי גרסה למירוצי 24 השעות), אבל דבר אחד די מובן מאחורי הקלעים: בוגאטי היא לא מסוג החברות שיכולה להרשות לעצמה לעסוק בניסויים (בטח לא בשלב הזה כשהיא עלולה להיפרד מקונצרן VW) מבלי להרוויח עליהם כסף. לכן, קשה לומר אם זו אכן תהיה מכונית יחידה בעולם, בדומה ל"מכונית השחורה" של בוגאטי, או שבכל זאת ינסו להפיק אותה במכסה מוגבלת. כך או כך היא תהיה מרותקת למסלול המירוצים וללא אישורים לנוע בכביש ציבורי.

המחיר יכול לנוע בגזרת ה-15-20 מיליון יורו לפחות. אנחנו מכירים לפחות אחד, מכור לבוגאטי שינסה להניח את היד שלו עליה (או את הרגל).