$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

לנד רובר דיפנדר, להיט מכירות

רכב הכביש-שטח המלכותי כובש את העולם עם היקפי מכירות משמעותיים

ניר בן טובים  22.07.21 - 11:22

תגיות: לנד רובר

היו הרבה חילוקי דעות לגבי שיעור הצלחתו של לנד רובר דיפנדר החדש טרם השקתו לפני כשנתיים. לא כל יום נפרד ענף ה-4X4 מאייקון מוטורי בן עשרות שנים לטובת אבולוציה מודרנית עם צגי מולטימדיה ומצלמות משוכללות. אבל ב-JLR, יגואר-לנד-רובר הימרו נכון. הדיפנדר החדש מתקבל בזרועות פתוחות כמעט בכל מקום ומגיע להשגים כלכליים שאף אחד כנראה לא דמיין.

על פי נתונים שפורסמו ביממה האחרונה, לנד רובר דיפנדר הפך ברבעון האחרון לדגם השני הפופולרי ביותר של יגואר לנד רובר. הדיפנדר החדש שני רק לריינג' רובר איווק בטבלת המכירות, אך הפערים קלים לסגירה. על פי ממצאים של Automotive News Europe עולה כי JLR מכרה 17,194 יחידות של הדיפנדר, לעומת 17,622 דגמי איווק. עם הבדל כזה, סדר הדברים עשוי להשתנות בפעם הבאה ואז הדיפנדר 2022 יתברג בראש רשימת רבי המכר של המותג האנגלי.

הדרישה העולמית לרכבי כביש-שטח בסגנון רטרו עם אמצעים מודרניים תופסת תאוצה מוגברת. זו הייתה עבודה ממושכת עבור לנד רובר לרקוח דגם שיכול להכנס לנעליים כל כך גדולות ועם מאגר מעריצים שמתקשה לוותר על שלדות סולם וגריז על הברכיים, אך אם לשפוט לפי רמת הביקוש סביב הדיפנדר היוקרתי היצרנית האנגלית רשאית לטפוח לעצמה על השכם. עם התוצאה שהושגה, הדיפנדר הפך פופולרי יותר מרכבי סדרת Discovery ו- Range Rover Sport בפעם הראשונה אי פעם. 

ההצלחה הזו מקבלת משנה תוקף, שכן היא באה על רקע מחסור במיקרו-שבבים ומוליכים שיש לה השלכות משמעותיות גם על יגואר לנד רובר. אף על פי שייצור Defender סובל מזה באופן קבוע, מחסור זה גם אומר ש- JLR מתמקדת במודלים הרווחיים ביותר שלה ורוכבת על המומנטום שלו. הדיפנדר חולש על שתי קטגוריות במקביל, ולכן מרוויח בכל הנוגע להשוואה עם חבריו למותג, אם כי הדבר תקף גם לדיסקברי ולריינג' רובר הקלאסי והמפואר, להם יכולת שטח לא מבוטלת בפני עצמה כמובן.

ה-ניו-דיפנדר הושק בישראל ב-3 ביוני 2020, משווק דרך צינורות 'חברת המזרח' על בסיס דגמי 90 ו-110 במחירים שנעים בין 468 אלף שקל ל-700 אלף שקל עם תוספות בגרסת ה-400 כ"ס 7-מקומות (0-100 קמ"ש ב-6.1 ש'). במחצית הראשונה של השנה נמסרו בישראל למעלה מ-70 יחידות של הדיפנדר החדש, רובן המכריע מדגם ה-110 הארוך יותר. אחריו במשפחת JLR מדורג דיסקברי עם כ-50 יחידות, ובמקומות הראשונים ריינג' רובר איווק ממנו נמסרו למעלה מ-110 יחידות וריינג' רובר (הקלאסי) עם יותר מ-205 יחידות. במקום האחרון, ריינג' רובר וולאר שנמסר בפחות מ-20 עותקים. 

מבחן בלנד רובר דיפנדר החדש: בין שבבים וסלעים