אאודי A6 בדור החדש הוצגה ביולי 2024 כחשמלית טהורה על בסיס פלטפורמת PPE – Premium Platform Electric המשותפת גם לפורשה ובעתיד נראה שמותג יוקרה יוסף של הקונצרן יעשה בה שישמוש. בכל מקרה, מהר מאוד הבינו קברניטי היצרנית שכדאי גם להציג A6 לוגמת בנזין, אך זו על בסיס פלטפורמת PPC (Premium Platform Combustion). כעת החלה צ'מפיון מוטורוס בשיווקה של זו החשמלית ובמספר גרסאות, כולל ה-S הספורטיבית וגרסת הסטיישן Avant. אגב, ה-A6 בנזין צפויה להגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה. בהשוואה למרצדס EQE או ב.מ.וו i5 מחיר הכניסה זול ב-34,300 שקל ו-65,300 שקל, בהתאמה - אם כך, עם אילו יחידות הנעה וסוללות מגיעה ה-A6 e-tron?
יחידות הנעה
אאודי A6 אי-טרון תוצע עם 3 יחידות הנעה. גרסת הכניסה עונה לשם 50 e-tron ולה מנוע יחיד והנעה אחורית, ההספק עומד על 285 כ"ס או 326 כ"ס במצב Boost לפרק זמן קצר, כך שההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.0 שניות. הסוללה בקיבולת 75.8 קוט"ש (נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 600 ק"מ – טעינה ביתית (מטען פנימי 11 קילוואט) אורכת 8 שעות (0%-100%) וטעינה מהירה (225 קילוואט) אורכת 21 דקות (10%-80%). בהשוואה למרצדס EQE 300 האאודי מציעה 40-81 כ"ס יותר, היא מהירה ב-1.3 שניות ולמרות סוללה גדולה יותר במרצדס, הטווח ב-A6 גבוה ב-20 ק"מ.
אאודי A6 אי-טרון: על בסיס פלטפורמה ייעודית המשותפת ל-Q6 אי-טרון ולפורשה מקאן EV
גרסת הביניים 55 e-tron כבר מצוידת בהנעה כפולה והמשמעות היא הספק של 367 כ"ס ועד 380 כ"ס במצב Boost עם ההאצה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות. גם הסוללה משודרת ולה קיבולת של 94.9 קוט"ש (נטו) וטווח נסיעה מרשים של 727 ק"מ. טעינה ביתית אורכת 10 שעות (0%-100%) והטעינה המהירה אורכת גם כן 21 דקות (10%-80%) הודות לשדרוג ההספק ל-270 קילוואט. אגב, שקעי טעינה AC קיימים משני צידי הרכב, לטובת נוחות שימוש.
לגרסת הקצה S6 או ב-S6 אוואנט (סטיישן), הספק של 503 כ"ס ועד 550 כ"ס במצב Boost עם ההאצה ל-100 קמ"ש שמתקזזת לכדי 3.9 שניות (בשתי התצורות). בהתאם לביצועים טווח הנסיעה קצר יותר ועומד על 650 ק"מ או 620 ק"מ בסטיישן. נתוני הסוללה והטעינה זהים ל-55 e-tron. זו ההזדמנות לציין כי מקדם הגרר נמוך במיוחד ועומד על 0.21 (קרוב לטסלה מודל S עם 0.205) או 0.24, בהתאמה. במקרה זה אם נשווה לב.מ.וו i5 M60, האאודי S6 חלשה ב-51 כ"ס אך איטית רק בעשירית השנייה בהאצה ל-100 קמ"ש והסוללה שלה מאפשרת 153 ק"מ יותר.
עד 727 ק“מ של טווח נסיעה ומחיר כניסה נמוך משל המתחרות מגרמניה
רמות גימור
גרסת הכניסה 50 e-tron מציעה אבזור עשיר למדי הכולל את לוח המחוונים ("11.9) ומסך המולטימדיה ("14.5) הכעורים, כולל מסך מגע נוסף לנוסע ("10.9), משטח טעינה אלחוטית, חיישני חנייה היקפיים, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים תלת אזורית, מראה מרכזית ומראות צד נגד סנוור, תאורת אווירה, ריפוד בד משולב עור, מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור וזיכרונות למושב הנהג, גג פנורמי מתכהה חשמלית, שמשות קדמיות אקוסטיות, תאורת מטריקס-לד, תא מטען חשמלי, מערכת שמע עם 10 רמקולים וחישוקי "20.
בנוסף, תוכלו לשדרג את הרשימה עם חבילת "סופיריור" בעלות של 26 אלף שקל, הכוללת תצוגה עילית עם מציאות רבודה, מערכת שמע בנג & אולפסן עם 20 רמקולים, חבילת תאורה מורחבת, חימום להגה וחימום למושבים האחוריים.
רמת הגימור הבאה מוצמדת לגרסת ה-55 e-tron וכוללת את כל המתואר לעיל, כולל חבילת ה"סופיריור" וכן מתלי אוויר (הגבהה עד 20 מ"מ והנמכה עד 10 מ"מ), סגירת ואקום בדלתות, הגה מתכוונן חשמלית, תאורת digital OLED וקליפרים בצבע אדום.
ב-S6 e-tron תמצאו גם מתלי אוויר S, דוושות אלומיניום, דיפון תקרה בצבע שחור, מראות צד בגימור כסוף, ספוילר אחורי, תגיות S ברחבי תא הנוסעים ומבחוץ וצליל ספורטיבי הבוקע מהרמקולים כמובן.
מערך הבטיחות זהה בין כל הגרסאות וכולל את כל המערכות המתקדמות וכן התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעה בכניסה לצומת, התרעת שכחת ילדים ועוד.
אאודי A6 e-tron – מחירון:
אאודי A6 Sportback 50 e-tron תעלה 524,600 שקל
אאודי A6 Sportback 55 e-tron תעלה 649,600 שקל
אאודי S6 Sportback e-tron תעלה 849,600 שקל
אאודי S6 Avant e-tron תעלה 864,900 שקל